Üniversite Hazırlık Sınıfı Nasıl Geçilir ?


 Uzun Bir Aradan Sonra Merhaba 🙌,


  Tatil, bayram derken uzun zamandır  yazı yazamadığımı fark ettim. Yaklaşık 2 hafta kadar ara verince de gündemden baya uzak kaldım🙄. Bugün ne yazmalıyım diye düşünürken tercihlerin açıklandığını duydum. Ee yeni üniversiteli öğrencilere yardımcı olmak gerekir😊. Bugünkü yazımı da benim gibi bir yıl ingilizce hazırlık okuyacak arkadaşlara yardımcı olmak amacıyla edindiğim deneyimleri ve çeşitli ingilizce kaynakları  sohbet havasında paylaşmak istedim.

  Çoğu üniversite öğrencileri  dil hazırlık yılının zaman kaybı olduğuna inanmaktadır. Fakat bizler için bir yıl verilen ingilizce eğitimini verimli geçirdiğimiz takdirde öğrenim ve  iş hayatına bir sıfır önde başlama avantajını göz ardı etmekteyiz. Bir yabancı dile hakim olmak ve böylece bir sıfır önde olmak için farklı dil seçeneği olan üniversitelerin tercih edilmesini daha uygun buluyorum. Düşünsenize rakipleriniz ingilizce kurslarına gitmek zorunda kalacağı zaman siz çoktan ileri seviyede dil yeteneklerine sahip olabilirsiniz. Tabii bir sıfır önde başlamak için hazırlık yılını en verimli şekilde geçirmek lazım. Maalesef çoğu öğrenci bir yıl gezerek veya yatarak geçirip hazırlık sınıfını kısa bir çalışma ile atlatabileceğini düşünüp sonunda hayal kırıklığı yaşamakta. Ee tabii üniversite sınavını atlatan her öğrenci kısa bir süreliğine rahatlığa girebiliyor🥴. Bu durumun en sağlıklı çözüm ise planlamaktır. Yapmanız gereken tek şey aslında doğru bir plana sahip olmak. Hem gezip hem ders çalışabilirsiniz. Şahsen benim hazırlık sınıfımda böyle geçti 😂. Biraz da ben şanslıydım sanırım okuduğum üniversite en iyi ve sıkı bir hazırlık sistemine sahipti. Bu yüzden yabancı dil seçenekli üniversiteyi seçmeden önce hazırlık sistemi hakkında detaylı bilgi edinmek çok önemli eğer kötü bir sistemi var ise geçekten bir yılınız boşa gidebilir.

Kendi üniversitemin yaptıklarını temel alarak sizin de bir yıl boyunca yaşayabileceklerinizi anlatıp daha sonra yardımcı kaynakları paylaşmak istiyorum. Hadi Başlayalım!🎉

Hazırlık sınıfına başlamadan önce genellikle her üniversite bir düzey belirleme sınavı yapmakta. Buna göre belli bir seviyeden başlıyorsunuz. Fakat her üniversitede bu sınava girmek zorunlu değil. Benim gibi sizde isterseniz direk temel seviyeden yani A kurundan başlayıp -hiçbir kurda kalmadan- B+ ile hazırlık sınıfını bitirebilirsiniz. Zaten çoğu üniversitede B+ dan sonraki seviyeler ana dil seviyesindeymiş gibi ama yeterli eğitim  genelde tam verilemediği için boş yere zorlanabiliyorsunuz. B+ seviyesine kadar geldiyseniz artık rahatlıkla yabancı biriyle konuşabilecek bir ingilizce eğitimine zaten sahip oluyorsunuz.


Peki, B+ seviyesine kadar gelebilmek için neler yapılmalı?


Her kur genelde 8 hafta sürmekte ve  yüzdeleri farklı iki kur geçme sınavına tabi tutulmaktadır. Genelde  60 ve 70  arası bir geçme notu oluyor. Tabii bazı üniversitelerde sınav sayısı ve notu yüzlük ve onluk sisteme göre değişebiliyor. Ayrıca bizde sınavlardan ayrı ek puan için çeşitli reading, speaking, writing veya listening quizleri yapılmaktaydı. Bunlar biraz göz korkutsa da sadece okulun yaptığı çeşitli speaking kulüplerine katılarak, hazırlık sınıfın kütüphanelerinde önceki yılların kur atlama  sınavlarını çözerek  ve günü gününe yapılan tekrarlar ile rahatlıkla 90 - 100 arası ortalamayla geçebilirsiniz💯. Hazırlık sınıfı muafiyet sınavları ise dönem başında, dönem sonlarında ve  bazı üniversitelerde yazın ortasında olabiliyor.


Hazırlık Sınıfını Geçmeye Yardımcı Kaynaklar


  • Çalışırken eğlendiğim en güzel sitelerden biri. Dinleme yeteneğiniz gelişirken ayrıca farklı kelimelerde öğrenebiliyorsunuz.👉 https://lyricstraining.com

  •  Eğer listening de zorlanıyorsanız bu siteler tam size göre. Sınavlardaki listening bölümlerine benzer şekilde  bir dakikalık ve 5 dakikalık  ses kayıtları bulunmakta dinlerken metinlerde boş bırakılan yerleri dolduruyorsunuz. Tam listening yeteneğini geliştirmek amacıyla yapılmış. https://listenaminute.com/  ve http://www.5minuteenglish.com/listening.htm

  •   Bu sitelerde ise listening, reading, writing ve grammer adına her türlü aktiviteler bulabilirsiniz.


Bugünkü yazımın da sonuna geldim.Umarım sizin için faydalı olmuştur. Yorumlarda düşüncelerinizi yazmayı unutmayın😊.

Hoşçakalın🙋🏻‍♀️




1 yorum:

  1. Teşekkürler Aleyna reis. Bu bilgilerle Hazırlık sınıfını rahatlıkla geçebileceğimi düşnüyorum. Böyle yazılar yazmaya devam edin takipteyim.

    YanıtlaSil