Yapay Zeka Mühendisliği


Merhaba,

Geçtiğimiz günlerde yapay zeka hakkında bir yazı paylaşmıştım. 
Yazı yazarken yaptığım araştırmalarda bir haber gözüme çarptı. "Yeni bir devir başlıyor." diye adlandırılmıştı. İlgi çekici duruyordu, merak ettim bende okuyayım dedim. Okuduktan sonra gerçekten haberin başlığının  içeriğini yansıttığını anladım. Hacettepe ve TOBB üniversiteleri Türkiye'de ilk Yapay Zeka Mühendislik lisans programını yeni eğitim dönemiyle birlikte resmen başlatıyordu. Gerçekten Türkiye'nin gelişmesi bakımından  hem hoşuma gitti  hem de ne kadar başarılı olacağı konusunda biraz korkuttu.

 Bende YKS sonuçları açıklanmışken bu bölümü tercih etmek isteyenler için bir yol gösterici yazı olsun diye  yapay zeka mühendisliği hakkında biraz  araştırma yaptım. Bakalım Yapay Zeka Mühendisliği neymiş ne değilmiş?




Hangi Üniversitelerde Yapay Zeka Mühendisliği Lisans Programı bulunuyor?

ÖSYM 'nin yayınladığı 2019 YKS tercih kılavuzuna göre, yeni eğitim-öğretim döneminde 2 üniversitede sadece Yapay Zeka Mühendisliği lisans programı açılacak. Bakınız. 

  • TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi | Ankara |Vakıf Üniversitesi


TOBB yeni öğretim yılında sadece tam burslu 10 öğrenci kontenjanına sahip. Lisans programı yapay zeka ve finans diye iki ana daldan oluşacak.




  • Hacettepe Üniversitesi | Ankara | Devlet Üniversitesi


Hacettepe Üniversitesi ise Mühendislik fakültesi altında 30 kişilik kontenjan açtı.



Tercih edilebilecek şuan iki üniversite olsa da  ileride diğer üniversitelerinde geliştikçe ve ilgiye göre açacağını düşünüyorum. Şuan ki duruma göre bence devlet üniversitesi olduğundan  Hacettepe Üniversitesini seçmek bana daha iyi gibi geliyor. Üniversitelerin tanıtım günleri geldiğinde kendi siteleri veya sosyal medya hesapları bölüm hakkında daha ayrıntılı bilgiler içerecektir. Gerçekten bilgilenebileceğiniz birkaç linki aşağıya bırakıyorum.

    Peki, Bölüm Dersleri nelerdir ?  

    Bölüm derslerini ararken öğrendim ki Hacettepe Üniversitesi , bilgisayar  mühendisliği adı altında yapay zeka mühendisliği bölümünü açmış. Bölüm derslerini ve sitesini buradan ulaşabilirsiniz.
    Aşağıdaki tabloda ayrıntılı bir şekilde bölüm dersleri bulunmaktadır.




    Yazının başında da dediğim gibi  Türkiye'nin gelişmesi bakımından  hoşuma gitse de ne kadar başarılı olacağı konusunda hala biraz korkutuyor. Kesinlikle yapay zeka mühendisliği geleceğin meslekleri arasında. Fakat üniversiteler gerçekten öğrencilerin gelişmesi için iyi olanaklar sunabilecek mi, Türkiye'de yapay zeka mühendisleri ne gibi iş olanakları olabilir ? Bu sorular biraz şüpheli. 

    Hoşçakalın...

    2 yorum: